Cristina Stolearenco -„E complicat cum decurg lecțiile online, dar știind faptul ce se întâmplă, deja mai bine online decât să pierdem timpul. Deja îmi este  dor trezitul la 5:00 dimineața, de facultate. Simt că intru în depresie acasă, cu toate că încerc să petrec timpul “printre” teme și hobby-uri”.

Doina Cojocaru -„Personal cred că este opțiunea perfectă pentru a nu recupera în timpul verii. Noi am fost cei care am solicitat ore online, deci nu cred că este cazul să ne plângem acum. Da, poate sunt mai multe sarcini de efectuat într-o perioadă mai scurtă, dar nu este atât de grav, de săptămâna viitoare cred că vom fi anuntați de luni și vom avea mai mult timp la dispoziție pentru a efectua sarcinile”.

Victoria Surdu-  „La început au fost câteva zile libere, efectiv, îmi plăcea… aveam timp de odihnă, de citit, însă pe zi ce trece deja îmi este dor de facultate, de colegi, de prieteni, de profesori… Îmi este dor să mă trezesc dimineață și să știu că ajung la universitate, iar mai apoi să TRĂIESC în ceea ce înainte numeam ,,cotidian” . Aștept să revenim cu toții la starea normală a lucrurilor și a minții, iar cel mai mult, să fim cu toții sănătoși! Lecțiile online, sunt Ok, vin ca un mecanism de eficientizare, însă procesul pentru mine este cam anevoios, deoarece laptopul, caietele au rămas la Chișinău”.

Mikaela Nemîchin– „Eu susțin ideea de a face lecții online, avem tehnică, suntem în secolul 21, de ce să nu profităm de asta și să ne folosim de toate beneficiile pe care le avem? Este în favoarea noastră, pentru că dacă vom face acum lecții online vară o sa putem să ne odihnim “ca la carte”. Unicul lucru care aș vrea să fie schimbat este ca profesorii să coordoneze termenii limită pentru a trimite temele online, să nu fie totul într-o zi. Dar, în rest, sunt entuziasmată de a practica o metodă nouă de studii, este ceva neobișnuit și modern”.

Olesea Dobrea- „O etapă de grea încercare și provocare atât pentru noi, masteranzii, cât și profesorii noștri, dar totodată o perioadă în care ne-am consolidat ca și grup și am încercat să învățăm unii de la alții, să ne susținem și să demonstrăm că suntem capabili și putem asigura continuitatea procesului educațional, chiar și în astfel de momente. La momentul enunțării situației de urgență în țară, nimeni din noi nu a avut cunoștințele necesare și nimeni nu poseda abilități în ceea ce privește metodele și formele de învățare la distanță, însă dorința de a obține noi cunoștințe, precum și ritmul individual de învățare a făcut posibilă studierea mai multor instrumente importante privind procesul de e-learning, cum ar fi: zoom, classroom, platforma moodle etc. Desigur, în cadrul programului de masterat MIID, învățământul la distanță se desfășoară în conformitate cu orarul și programul stabilit. Fiecare profesor ne oferă suportul de curs și lista surselor disponibile pentru studiu individual, precum și sarcini diverse pentru lucrul individual. Lucrul individual are o dată limită când trebuie prezentat. Deasemenea, profesorii sunt foarte receptivi și oferă consultații individuale (prin e-mail)celor care au neclarități. Testările le facem în timp real și le trimitem profesorilor spre verificare. Se face simțită lipsa de pregătire practică, dar cu siguranță vom găsi o modalitate de a recupera. Chiar dacă este o formă de învățământ convenabilă și accesibilă, toate acestea necesită multă muncă, efort și seriozitate”.

Iulia BABCINEȚCHII- ” Odată cu instituirea situației de urgență, Universitatea de Stat din Moldova și-a transferat sălile de curs și birourile cadrelor didactice acasă. Instituția superioară de învățământ a trecut la instruirea în regim online. Atât profesorii, cât și studenții au fost puși în fața câtorva provocări – ajustarea din mers a măiestriei didactice la noile realități, menținerea relației de comunicare eficientă, adaptarea la un nou stil de viață, datorită stării de urgență și căutare. Orele de curs, laboratoarele, seminarele sunt desfășurate în termen real, conform orarului academic, iar pentru confirmarea activității și valorificarea cursurilor studenții sunt evaluați la distanță și susțin testările și lucrările individuale potrivit planului de învățământ. În baza acestei circumstanțe pandemice, studenții, dar și profesorii încearcă să echilibreze activitățile, fiecare căutând avantaje și dezavantaje în instruirea on-line. În acest sens, unii studenți sunt nemulțumiți că au prea multe sarcini într-un timp restrâns, alții sunt mulțumiți de cum se desfășoară acest proces. Din păcate, lucrurile nu pot fi mereu perfecte, de aceea, nu excludem că în procesul de comunicare dintre profesori și studenți pot exista și mici disensiuni legate de sarcini sau timp restrâns de a prezenta lucrări. Evident, carantina NU-I VACANȚĂ, însă trebuie să conștietizăm că nici casa nu este biroul sau sala de curs în care atât profesorul, cât și studenții sunt dedicați complet învățării. Cert este însă faptul că instruirea la distanță le oferă șansa să nu piardă timpul prețios sau să recupereze ulterior programul pentru care au optat, iar mai târziu vor fi numiți profesioniști ai domeniului. În această situație de criză, rugăm mai multă înțelegere din partea studenților către profesori și invers. Acum, mai mult ca niciodată, trebuie să fim solidari și conștiincioși, iar în final să ieșim cu niște lecții de învățat”.

 

#STĂMACASĂ: “E complicat cum decurg lecțiile on-line”